Goed voorbereid voor uw opname

Wat wij aan u vragen

Voorafgaand aan uw opname kunt u zich voorbereiden. In dit filmpje (3,5 minuut) ziet u hoe dit in z'n werk gaat.


De volgende onderwerpen kunnen ook voor u van belang zijn. Lees ze daarom goed door.
 

  • Nuchter voor een operatie

    • Tot 6 uur voor het opnametijdstip mag u normaal eten en drinken. Er zijn geen beperkingen.
    • Tussen 6 en 2 uur voor het opnametijdstip mag u nog 1 glas water, koffie of thee (zónder melk, suiker mag).
    • Vanaf 2 uur voor het opnametijdstip mag u niets meer drinken en eten!

    Lees de folder

  • Opname informatie volwassenen dagverpleging

    De afdeling Dagverpleging is een afdeling waar u gedurende enkele uren tot een hele dag wordt opgenomen.

    Lees de folder

  • Opname informatie volwassenen voor overige opnames

    In deze folder krijgt u informatie over uw opname, uw kamer, onze medewerkers en de vele voorzieningen waar u en uw bezoek gebruik van kunnen maken. Ook informeren wij u over onze bezoektijden, juiste adressering van post, uw rechten als patiënt en onze gedragsregels. Wij hopen dat dit boekje bijdraagt aan een prettig verblijf in ons ziekenhuis

    Lees de folder

  • Mijn IJsselland

    Als patiënt van ons ziekenhuis heeft u online toegang tot uw gegevens, dossier, afspraken en opnames. Deze online omgeving noemen wij Mijn IJsselland. Controleer uw persoonlijke gegevens en vul eventuele vragenlijsten in.

    Naar Mijn IJsselland

  • Aanmeldzuilen

    Wanneer u een afspraak heeft voor een  dagopname, meldt u zich bij de aanmeldzuil in de centrale hal.
    Heeft u een meerdaagse opname dan kunt u de aanmeldzuil overslaan en direct naar de afdeling lopen. Kijk de dag voor uw opname na 16.00 uur op welke afdeling u zich moet melden.

    Over onze aanmeldzuilen

  • Bereikbaarheid

    Het IJsselland Ziekenhuis is goed bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.

    Over bereikbaarheid

  • Patiëntenvoorlichting

    • Lukt het niet om in te loggen in 'Mijn IJsselland' of vindt u niet wat u zoekt?
    • Wilt u een kopie van uw dossier of van radiologiebeelden?
    • Zoekt u een folder over uw onderzoek, behandeling of operatie?
    • Heeft u een vervelende ervaring of klacht?
    • Wilt u ons attenderen op een onveilige situatie?

    De medewerkers van Patiëntenvoorlichting helpen u graag! U vindt ons in de centrale hal van ons ziekenhuis, maandag t/m donderdag van 9:30 - 16:30 uur. Patiëntenvoorlichting is ook telefonisch te bereiken: 010-2585137 of stuur een e-mail naar patientenvoorlichting@ysl.nl.

    Al onze IJsselland folders kunt u ook zoeken en lezen via onze Folder App: www.yslfolder.nl.

  • Kosten en verzekering

    Informeer uzelf goed over de financiële aspecten van uw ziekenhuisbezoek. Op onze pagina Financiële Afhandeling leest u hier meer over. Hieronder vindt u enkele belangrijke onderwerpen.

    Betalingsvoorwaarden
    Op alle diensten van het ziekenhuis en de daaraan verbonden vrijgevestigde medische specialisten zijn de Algemene Betalingsvoorwaarden van toepassing. Deze kunt u vinden op onze pagina Ziekenhuiszorg: wat betaalt u?

    Niet verzekerd of in het buitenland verzekerd
    Bent u niet verzekerd of verzekerd in het buitenland, maar niet in het bezit van een European Health Insurance Card (EHIC)? Meldt u zich dan een half uur vóór uw afspraak bij de inschrijfbalie in de centrale hal. Wij vragen u om een voorschot op de kosten van uw behandeling. Dit dient direct per pinbetaling te worden voldaan.

    Vergoedingen
    Het kan zijn dat de aan u voorgestelde behandeling niet of niet volledig wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. Om onverwachte kosten te voorkomen adviseren wij u om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar om te vragen of deze een contract heeft met ons ziekenhuis en of de voorgestelde behandeling voor (gedeeltelijke) vergoeding in aanmerking komt. Alle behandelingen (dus ook bezoek aan de spoedeisende hulp) uitgevoerd in het ziekenhuis, vallen onder het verplichte eigen risico.

    Verrichtingen op de nota
    In het kader van verplichte afspraken met de zorgverzekeraar vermelden wij een groot deel van de zorgactiviteiten die bij u, in het kader van uw behandeling zijn verricht, op de nota. Zo geven wij u, als patiënt, inzicht in de financiële afhandeling. Indien u vragen hebt of hier bezwaar tegen hebt, kunt u contact opnemen met de bedrijfsadministratie.

  • Opleidingsziekenhuis

    Wij willen u erop attent maken dat het IJsselland Ziekenhuis een opleidingsfunctie heeft. Het kan dus zijn dat zowel bij bezoek op de polikliniek als bij poliklinische behandelingen, leerlingen, co-assistenten en stagiaires onderdeel uitmaken van het behandelteam en vallen onder de supervisie van een medisch specialist. Indien u hier bezwaar tegen heeft kunt u dit aan de balie van de polikliniek melden.

Wij schudden geen handen

U bent van harte welkom in het IJsselland en tonen dat met een lach. U de hand schudden hoort daar niet meer bij. Met het schudden van handen kunnen micro-organismen (zoals virussen) overgedragen worden. De coronapandemie heeft ons nog maar eens duidelijk gemaakt dat dit risico's voor de gezondheid met zich meebrengt. Op deze wijze geven we virussen minder kans zich te verspreiden. Hiermee dragen wij bij aan uw en onze gezondheid.