Veelgestelde Vragen

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen over Mijn IJsselland. 

Wat is Mijn IJsselland?

Via Mijn IJsselland kunt u op een veilige manier uw persoonlijke gegevens inzien en wijzigen, uw afspraken bekijken en vragenlijsten invullen.
Dit kunt u doen via de computer, laptop, tablet of via uw mobiele telefoon.
In de loop van 2019 kunt u hier ook uw medisch dossier inzien.

Category: Mijn IJsselland
Hoe kan ik inloggen op Mijn IJsselland?

Om toegang te krijgen, gaat u naar onze website www.ysl.nl en klikt u rechts boven op Mijn IJsselland. U heeft een geldige DigiD nodig met sms-functie of de DigiD-app.

Duidelijke uitleg over DigiD vindt u op de website www.steffie.nl.

Category: Mijn IJsselland
Ik heb geen DigiD met SMS, wat nu?

 

Ga naar www.digid.nl en volg de aanvraag instructie.

 

Category: Mijn IJsselland
Waarom moet ik met DigiD inloggen?

Omdat er privacygevoelige informatie in uw patiëntendossier staat, gaat het IJsselland Ziekenhuis zeer zorgvuldig om met uw gegevens. Mijn IJsselland voldoet aan de hoogste veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Daarom moet u inloggen met uw DigiD plus een verificatiecode. Dit is de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw gegevens.

 

Category: Mijn IJsselland
Het lukt niet om in te loggen

Controleer eerst:
1. Is uw DigiD correct en geldig?
2. Staat u correct geregistreerd in ons ziekenhuissysteem?
U kunt dit navragen bij de receptiebalie in de centrale hal.
Is dit allemaal in orde en kunt u nog steeds niet inloggen? Stuur dan een e-mail naar mijn@ysl.nl.

 

Category: Mijn IJsselland
Waarom word ik uit het systeem gegooid?

Een veiligheidsmaatregel is dat DigiD u automatisch afmeldt als u gedurende 15 minuten niets doet op Mijn IJsselland.

Category: Mijn IJsselland
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

In 'Mijn gegevens' kunt u uw adres, telefoonnummer, e-mailadres, huisarts, tandarts en apotheek bekijken, wijzigen of aanvullen. Zo zorgt u ervoor dat onze gegevens correct en volledig zijn. Als u een gewijzigd telefoonnummer of e-mailadres heeft ingevoerd, ontvangt u een code per e-mail of op uw mobiele telefoon. Tik de code in op het controleveld in Mijn IJsselland.

Category: Mijn IJsselland
Zelf online een afspraak maken na verwijzing door mijn huisarts, hoe werkt dat?

U bent door uw huisarts verwezen naar het IJsselland Ziekenhuis. U kunt in Mijn IJsselland inloggen met het verwijsnummer uit uw verwijsbrief en de afspraak zelf inplannen.
 

Bent u nog niet ingelogd in Mijn IJsselland?
- Ga naar www.ysl.nl en klik rechts boven op Mijn IJsselland.
- Klik op de knop met de sleutel en vul het Zorgdomein verwijsnummer in
- Klik op ' Afspraak maken'
- Kies één van de afspraakmogelijkheden en volg de instructie
 

Benu u al ingelogd in Mijn IJsselland?
- Klik op ' Afspraken' bovenaan.
- Daarna klikt u links op 'Afspraak inplannen (Zorgdomein verwijzing)'. Dan ziet u de verwijzingen waarvoor u een afspraak kunt inplannen.
  

Category: Mijn IJsselland
Krijg ik een melding als ik online een afspraak maak?

Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. Ga in Mijn IJsselland naar 'Mijn gegevens' > 'Mijn instellingen' en vink daar aan dat u een e-mail wilt ontvangen als u online een afspraak heeft gemaakt.
LET OP: zorg ervoor dat uw emailadres (correct) is ingevuld. Dit kunt u controleren en zo nodig aanpassen onder het kopje 'Mijn gegevens'.

Category: Mijn IJsselland
Kan ik mijn medische gegevens inzien?

Dat kan nu nog niet. In de loop van 2019 kan dat wel. U kunt dan in het onderdeel 'Dossier' uw behandelplan, patiëntbrieven, uitslagen en allergieën bekijken.

Heeft u nu gegevens uit uw medisch dossier nodig?
Die kunt u aanvragen bij Patiëntenvoorlichting. Meer informatie vindt u op www.ysl.nl.

 

Category: Mijn IJsselland
Ik moet opgenomen of geopereerd worden, waarom zie ik geen datum bij ' Mijn afspraken'?

Pas als de datum definitief bekend is zal het worden vastgelegd in uw dossier. U bent dan ook al telefonisch of per brief geïnformeerd over de datum.
 

Category: Mijn IJsselland
Ik moet een digitale vragenlijst voor preoperatieve screening invullen. Hoe doe ik dat?

Als u inlogt op Mijn IJsselland, ziet u op de welkompagina rechts bovenaan in rood de mededeling dat er een vragenlijst voor u klaar staat. Als u daarop klikt, kunt u hem invullen. LET OP: tussentijds opslaan van de vragenlijst is niet mogelijk. Vul de vragenlijst in één keer in en vergeet niet op 'opslaan' te klikken.

U kunt de vragenlijst ook invullen als u in het ziekenhuis bent. Dat gaat via een tijdelijke code. Ga hiervoor naar de polikliniek Anesthesiologie. U vindt daar speciale computers waarmee u de vragenlijst kunt invullen.

Category: Mijn IJsselland
Wat is een E-Consult?

Met een E-Consult kunt u in een beveiligde omgeving vragen stellen aan uw zorgverlener. Dat kan echter alleen als de zorgverlener deze mogelijkheid aanbiedt. Nog niet alle zorgverleners maken gebruik van E-Consult.

Category: Mijn IJsselland
Kan ik zelf een E-Consult starten met mijn zorgverlener?

Dit is niet mogelijk. De zorgverlener kan in uw dossier de functie E-Consult aanzetten. Vanaf dat moment kunt u gebruik maken van E-Consult. Als dit het geval is, ziet u dat op uw welkompagina staan.

Category: Mijn IJsselland
Wie kan het E-Consult lezen?

De polikliniekassistente van het gekozen specialisme leest uw e-mail en zal, afhankelijk van uw vraag, deze zelf beantwoorden of doorsturen naar de arts of verpleegkundige. De berichten worden opgeslagen in uw dossier.

Category: Mijn IJsselland
Krijg ik een melding als mijn zorgverlener een E-Consult stuurt?

Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. Ga hiervoor in Mijn IJsselland naar 'Mijn gegevens' > 'Mijn instellingen' en vink daar aan dat u een e-mail wilt ontvangen als u online een afspraak heeft gemaakt. LET OP: zorg ervoor dat uw emailadres (correct) is ingevuld. Dit kunt u controleren en aanpassen onder het kopje 'Mijn gegevens'.

 

Category: Mijn IJsselland
Kan ik folders zien in Mijn IJsselland?

Net als u gewend bent, sturen wij u de folders, die voor u van toepassing zijn, via e-mail toe. Wilt u alle beschikbare folders van het IJsselland Ziekenhuis zien? Ga naar www.yslfolder.nl. U hoeft hiervoor niet in te loggen in Mijn IJsselland.

 

Category: Mijn IJsselland
Ik heb een vraag over het gebruik van Mijn IJsselland, wat kan ik doen?

 

Stuur een e-mail naar mijn@ysl.nl of bel afdeling Patiëntenvoorlichting: 010 - 258 5137 (maandag t/m donderdag 9.30 - 16.30 uur en vrijdag 9.30 - 13.00 uur).

 

 

Category: Mijn IJsselland