Patiëntenenquêtes in het IJsselland Ziekenhuis

Patiëntenenquêtes geven ons inzicht in uw ervaring met onze zorg en stelt ons in de gelegenheid gewenste verbeteringen door te voeren.

Voor welk onderzoek kunt u worden benaderd?

Reactiebriefkaart bij ontslag

Wij zijn benieuwd naar uw ervaringen tijdens de opname. Daarom biedt de verpleegkundige u tijdens het ontslaggesprek een reactiebriefkaartje aan.

  • De briefkaart kunt u invullen en opsturen (portovrij)
  • U kunt de vragen thuis invullen via de website www.yslenquete.nl, geef uw mening (gebruik de inlogcode op de briefkaart)

Teamleiders en afdelingshoofden kunnen zo - dagelijks - de reacties van patiënten van hún afdeling inzien en kunnen hier actie op nemen.

Compliment of tip voor de polikliniek

Vanaf 1 april 2018 hangt in alle wachtkamers van onze poliklinieken een grote poster die verwijst naar www.yslenquete.nl, met de inlog groenekaart of rodekaart kunnen patiënten ons anoniem een compliment (groene kaart) of een suggestie ter verbetering (rode kaart) geven. Patiënten kunnen desgewenst hun contactgegevens achterlaten. Er wordt dan binnen 14 dagen contact met hen opgenomen.

Polikliniekmedewerkers en leidinggevende krijgen zo direct inzicht in wat in de ogen van de patiënt al (heel) goed gaat en wat beter kan.

Groot jaarlijks onderzoek (CQI)

In 2019 wordt in de periode van 14 juni tot en met 14 augustus een groot onderzoek uitgevoerd:

  1. bij patiënten die één of meerdere dagen in ons ziekenhuis hebben gelegen;
  2. bij patiënten die één van onze poliklinieken hebben bezocht.

Omdat wij aansluiten bij landelijke enquêtes (de CQI*), kunnen wij onze uitkomsten vergelijken met andere deelnemende ziekenhuizen.
Een onderzoeksbureau (Mediquest) voert dit onderzoek voor ons uit.

Voor ons ziekenhuis is het van grote waarde om te weten hoe wij in de ogen van patiënten "presteren" ten opzichte van andere ziekenhuizen. Zo kunnen we van elkaar leren en verbeteringen doorvoeren waar u als patiënt behoefte aan heeft. 

Met vragen over het onderzoek kunt u contact opnemen met afdeling Patiëntenvoorlichting, tel. 010- 2585004 of met de helpdesk van het onderzoeksbureau Mediquest: 088-1263901 (lokaal tarief).

* CQI staat voor Consumer Quality Index. Dit zijn landelijk vastgestelde (gevalideerde)vragenlijsten om inzicht te krijgen in de ervaringen van onze patiënten tijdens hun opname of polikliniekbezoek.

Meer informatie over methodes van patiëntonderzoek in het IJsselland Ziekenhuis.