Goed voorbereid voor uw afspraak

Wat neemt u mee?

  • uw verzekeringsbewijs
  • uw identiteitsbewijs (zie ook legitimeren en veiligheid >)
  • de verwijsbrief van uw huisarts, verloskundige, tandarts of een andere medisch specialist
  • uw afsprakenkaart
  • een actueel overzicht van de medicijnen die u gebruikt en de naam van uw apotheek. Het is belangrijk dat wij weten welke medicijnen u op het moment van uw afspraak gebruikt. U kunt een actueel overzicht afhalen bij uw apotheek (zie ook medicatie overzicht >).

Wanneer verzekeringsbewijs, identiteitsbewijs en verwijsbrief ontbreken, zijn wij helaas genoodzaakt de nota van uw behandeling naar uw huisadres te sturen in plaats van rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar. 

Betalingsvoorwaarden

Op alle diensten van het ziekenhuis en de daaraan verbonden vrijgevestigde medische specialisten zijn Algemene betalingsvoorwaarden van toepassing.
 

MRSA/BRMO bacterie

Bent u in een ziekenhuis in het buitenland behandeld of bent u regelmatig in contact met varkens- en of vleeskalverenhouderij? Meldt u dit dan vóór uw bezoek aan het ziekenhuis. Er bestaat dan de kans dat u de MRSA/BRMO bacterie bij u draagt.

Niet verzekerd of verzekerd in het buitenland?

Bent u niet verzekerd of verzekerd in het buitenland, maar niet in het bezit van een European Health Insurance Card (EHIC)? Meldt u zich dan een half uur vóór uw afspraak bij de inschrijfbalie. Wij vragen u om een voorschot op de kosten van uw behandeling. Dit dient direct per pinbetaling te worden voldaan.

Mijn IJsselland

Via Mijn IJsselland kunt u online uw persoonlijke en medische gegevens bekijken en beheren, zoals uw afspraken bekijken, uw medisch dossier inzien, brieven die verstuurd zijn aan uw huisarts bekijken en vragenlijsten invullen. U heeft wel een geldige DigiD nodig met sms-functie of de DigiD app.

Vergoeding ziekenhuiszorg

Het kan zijn dat de aan u voorgestelde behandeling niet of niet volledig wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. Om onverwachte kosten te voorkomen adviseren wij u om contact op te

nemen met uw zorgverzekeraar om te vragen of deze een contract heeft met ons ziekenhuis en of de voorgestelde behandeling voor (gedeeltelijke) vergoeding in aanmerking komt. Alle behandelingen (dus ook bezoek aan de spoedeisende hulp) uitgevoerd in het ziekenhuis, vallen onder het verplichte eigen risico.

Verrichtingen op de nota

In het kader van verplichte afspraken met de zorgverzekeraar vermelden wij een groot deel van de zorgactiviteiten die bij u, in het kader van uw behandeling zijn verricht, op de nota. Zo geven wij u, als patiënt, inzicht in de financiële afhandeling. Indien u vragen hebt of hier bezwaar tegen hebt, kunt u contact opnemen met de bedrijfsadministratie.

Pendelbus

Er is een gratis busdienst voor patiënten van het IJsselland Ziekenhuis.  De bus rijdt tussen metrostation Schenkel en het IJsselland Ziekenhuis van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur elke 12 minuten.

Opleidingsziekenhuis

Tevens willen wij u erop attent maken dat het IJsselland Ziekenhuis een opleidingsfunctie heeft. Het kan dus zijn dat zowel bij bezoek op de polikliniek als bij poliklinische behandelingen, leerlingen, co-assistenten en stagiaires onderdeel uitmaken van het behandelteam en vallen onder de supervisie van een medisch specialist. Indien u hier bezwaar tegen heeft kunt u dit aan de balie van de polikliniek melden.

Patiëntenvoorlichting

Bij patiëntenvoorlichting kunt u terecht met al uw vragen over de gang van zaken binnen het ziekenhuis en voor patiëntenfolders. Openingstijden: ma t/m do van 9:30 - 16:30 uur en vrijdag van 9:30 - 13:00 uur. Tel. 010-2585137. Routenummer 89. Al onze IJsselland folders kunt u ook zoeken en lezen via onze Folder App: www.yslfolder.nl.