Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen over Mijn IJsselland. 

  • Wat is Mijn IJsselland?

    Mijn IJsselland is de digitale toegang tot uw persoonlijke gegevens, medisch dossier, afspraken en vragenlijsten. U kunt Mijn IJsselland bekijken via de computer, laptop, tablet of via uw mobiele telefoon.

  • Ik heb een vraag over Mijn IJsselland, waar kan ik terecht?

    • Loop langs bij onze DigiTuin @ in de hal
    • Stel uw vraag via het vragenformulier
    • Bel afdeling Patiëntenvoorlichting: 010 - 258 5137 (maandag t/m donderdag 9.30 - 16.30 uur).
  • Waarom word ik uit het systeem gegooid?

    Een veiligheidsmaatregel is dat DigiD u automatisch afmeldt als u gedurende 15 minuten niets doet op Mijn IJsselland.

  • Hoe kan ik inloggen op Mijn IJsselland?

    Om toegang te krijgen, gaat u naar onze website www.ysl.nl en klikt u rechts boven op Mijn IJsselland. U heeft een geldige DigiD nodig met sms-functie of de DigiD-app.

    Duidelijke uitleg over DigiD vindt u op de website www.steffie.nl.

  • Ik heb geen DigiD met SMS of DigiD app, wat nu?

    • Ga naar www.digid.nl en volg de instructie voor het aanvragen van sms-controle.
    • Of ga naar de App Store of Play Store om de DigiD app te downloaden op uw smartphone.
  • Waarom moet ik met DigiD inloggen?

    Omdat er privacygevoelige informatie in uw patiëntendossier staat, gaat het IJsselland Ziekenhuis zeer zorgvuldig om met uw gegevens. Mijn IJsselland voldoet aan de hoogste veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Daarom moet u inloggen met uw DigiD plus een verificatiecode via een sms of via de app. Dit is de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw medische gegevens.

  • Het lukt niet om in te loggen

    Controleer eerst:
    1. Is uw DigiD correct en geldig?
    2. Heeft u een DigiD met sms-controle of de DigiD app?
    3. Staat u correct geregistreerd in ons ziekenhuissysteem?
    U kunt dit navragen bij de receptiebalie in de centrale hal.
    4. Is het besturingssysteem van uw computer/laptop/tablet up-to-date? En is uw browser up-to-date?

    Is dit allemaal in orde en kunt u nog steeds niet inloggen? Stuur dan een e-mail naar mijn@ysl.nl of bel Patiëntenvoorlichting.

  • Ik krijg de melding ‘U heeft geen toegang tot dit portaal’. Wat nu?

    Meld dit bij onze receptiebalie in de hal of bij de polikliniek bij uw volgende bezoek in ons ziekenhuis. Zij controleren dan uw inschrijfgegevens. Daarna kunt u inloggen in Mijn IJsselland.

  • Zelf online een afspraak maken na verwijzing door mijn huisarts, hoe werkt dat?

    U bent door uw huisarts verwezen naar het IJsselland Ziekenhuis. U kunt in Mijn IJsselland inloggen met het verwijsnummer uit uw verwijsbrief en de afspraak zelf inplannen.

    Bent u nog niet ingelogd in Mijn IJsselland?
    - Ga naar www.ysl.nl en klik rechts boven op Mijn IJsselland.
    - Klik op de knop met de sleutel en vul het Zorgdomein verwijsnummer in
    - Klik op ' Afspraak maken'
    - Kies één van de afspraakmogelijkheden en volg de instructie

    Bent u al ingelogd in Mijn IJsselland?
    - Klik op ' Afspraken' bovenaan.
    - Daarna klikt u links op 'Afspraak inplannen (Zorgdomein verwijzing)'. Dan ziet u de verwijzingen waarvoor u een afspraak kunt inplannen.

  • Ik moet opgenomen of geopereerd worden, waarom zie ik geen datum bij 'Mijn afspraken'?

    Pas als de datum, het tijdstip én de afdeling definitief bekend zijn, ziet u uw opname in Mijn IJsselland. Meestal is dat vanaf 16.00 uur de dag vóór de geplande opname. U bent dan ook al telefonisch of per brief geïnformeerd.

  • Kan ik een lijst van mijn afspraken/opnames printen?

    Dat kan via 'Afspraken': klik op de knop "Overzicht afdrukken" en daarna op het printertje. Dit kunt u doen voor uw poliklinische afspraken én voor uw opnames.

  • Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    • In 'Mijn gegevens' kunt u uw adres, mobiele telefoonnummer, e-mailadres, huisarts, tandarts en apotheek bekijken, wijzigen of aanvullen. Zo zorgt u ervoor dat onze gegevens correct en volledig zijn. Als u een gewijzigd telefoonnummer of e-mailadres heeft ingevoerd, ontvangt u een code per e-mail of op uw mobiele telefoon. Tik de code in op het controleveld in Mijn IJsselland.
    • Uw vaste telefoonnummer, burgerlijke staat en contactpersoon kunt u bij de receptiebalie laten aanpassen. Of gebruik in Mijn IJsselland de knop "Digitaal inchecken", volg onderaan de betreffende pagina de link naar het wijzigingsformulier en vul dat in.
  • Ik moet een digitale vragenlijst invullen. Hoe doe ik dat?

    Als u inlogt op Mijn IJsselland, ziet u rechts bovenaan de mededeling dat er een vragenlijst voor u klaar staat. Als u daarop klikt, kunt u hem invullen. LET OP: tussentijds opslaan van de vragenlijst is niet mogelijk. Vul de vragenlijst in één keer in en vergeet niet op 'opslaan' te klikken.

    Moet u de vragenlijst voor de preoperatieve screening invullen in verband met een operatie?
    Deze vragenlijst kunt u ook invullen als u in het ziekenhuis bent. Dat gaat via een tijdelijke code. Ga hiervoor naar de polikliniek Anesthesiologie. U vindt daar speciale computers waarmee u de vragenlijst kunt invullen.

  • Kan ik de vragenlijst, die ik heb ingevuld, nog teruglezen of corrigeren?

    • Teruglezen is mogelijk: klik op de groene knop "Inzien" naast de vragenlijst in de lijst met ingevulde vragenlijsten.
    • Corrigeren is niet mogelijk.
      Heeft u per ongeluk een verkeerd antwoord ingevuld of wilt u nog iets aanvullen?
      Geef dit dan door bij uw afspraak bij de polikliniek.
  • Kan ik mijn medische dossier inzien?

    Jazeker! U kunt in het onderdeel 'Dossier' uw brieven aan uw huisarts of andere zorgverlener, uitslagen van onderzoeken, diagnoses, allergieën etc. bekijken.

  • Kan ik mijn gehele medische dossier in Mijn IJsselland vinden?

    Ons advies is om in het onderdeel 'Dossier' alle menu-items aan de linkerkant open te klikken.
    Onder andere gehooronderzoek, darmonderzoek, slaaponderzoek, oogonderzoek, longfunctieonderzoek en vaatonderzoek staan niet in Mijn IJsselland. Die systemen zijn nog niet gekoppeld aan het portaal.

  • Wanneer zijn mijn uitslagen zichtbaar in Mijn IJsselland?

    Labuitslagen kunt u inzien, zodra bekend.
    Voor uitslagen van Radiologie, Nucleaire geneeskunde, Microbiologie en Pathologie geldt een vertraging van 7 werkdagen.

  • Ik heb bloed laten prikken, maar ik zie de uitslag niet in Mijn IJsselland.

    U ziet alleen lab-uitslagen van de laboratoria van het IJsselland Ziekenhuis.

    Als u bloed laat prikken bij een ánder laboratorium (bijv. Star) dan ziet u die uitslag niet in Mijn IJsselland, maar op het portaal van het betreffende laboratorium.

  • Waar vind ik de brief die aan mijn huisarts (of andere zorgverlener) is gestuurd?

    U kunt deze brief openen en lezen in het onderdeel Dossier → Brieven.

  • Wat te doen als mijn brieven niet geopend kunnen worden in Mijn IJsselland?

    Check:
    1. Is er een PDF reader geïnstalleerd op uw PC?
    Brieven openen als pdf, dus u moet op uw PC een reader geïnstalleerd hebben, bijv https://get.adobe.com/nl/reader/
    2. Probeer op een ander device in te loggen (smartphone of tablet ipv PC)
    3. Probeer een andere browser

  • Wat is een E-Consult?

    Met een E-Consult kunt u in een beveiligde omgeving vragen stellen aan uw zorgverlener. Dat kan echter alleen als de zorgverlener deze mogelijkheid aanbiedt. Nog niet alle zorgverleners maken gebruik van E-Consult.
    Lees onze folder E-Consult, hoe werkt dat.

  • Kan ik zelf een E-Consult starten met mijn zorgverlener?

    Dit is niet mogelijk. De zorgverlener kan in uw dossier de functie E-Consult aanzetten. Vanaf dat moment kunt u gebruik maken van E-Consult. Klik in Mijn IJsselland bij E-Consult op "Start nieuw E-consult" en daarna op "Kies een ontvanger". U ziet dan het specialisme dat voor u open staat.

  • Wie kan het E-Consult lezen?

    De polikliniekassistente van het gekozen specialisme leest uw e-mail en zal, afhankelijk van uw vraag, deze zelf beantwoorden of doorsturen naar de arts of verpleegkundige. De berichten worden opgeslagen in uw dossier.

  • Krijg ik een melding als mijn zorgverlener een E-Consult stuurt?

    Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. Dit kunt u doen door in E-Consult bij "Notificatie E-Consult" aan te vinken dat u een e-mail wilt ontvangen wanneer u een reactie wilt krijgen op uw E-Consult. 
    LET OP: zorg ervoor dat uw e-mailadres (correct) in ons systeem staat. Dit kunt u controleren en aanpassen onder het kopje 'Mijn gegevens'.

  • Kan ik folders zien in Mijn IJsselland?

    • Radiologiefolders en enkele folders van het Afnamelaboratorium zijn beschikbaar via Mijn IJsselland. Deze staan klaar onder "Patiëntenfolders" als dat voor u van toepassing is.
    • Voor alle andere folders geldt: wij sturen u de folders, die voor u van toepassing zijn, via e-mail toe.