Veelgestelde Vragen

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen over Mijn IJsselland. 

  • Wat is Mijn IJsselland?

    Via Mijn IJsselland kunt u op een veilige manier uw persoonlijke gegevens inzien en wijzigen, uw afspraken bekijken, uw medisch dossier inzien, brieven aan uw huisarts bekijken en vragenlijsten invullen.
    Dit kunt u doen via de computer, laptop, tablet of via uw mobiele telefoon.

  • Hoe kan ik inloggen op Mijn IJsselland?

    Om toegang te krijgen, gaat u naar onze website www.ysl.nl en klikt u rechts boven op Mijn IJsselland. U heeft een geldige DigiD nodig met sms-functie of de DigiD-app.

    Duidelijke uitleg over DigiD vindt u op de website www.steffie.nl.

  • Als ik wil inloggen, krijg ik de melding ‘U heeft geen toegang tot dit portaal’. Wat nu?

    U krijgt deze melding als wij uw Burger Service Nummer (BSN) nog niet persoonlijk hebben gecontroleerd. Deze controle kunt u laten uitvoeren bij de inschrijfbalie in de centrale hal van ons ziekenhuis. Daar toont u uw paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of verblijfsvergunning en controleren wij uw BSN. Nadat deze controle heeft plaatsgevonden, kunt u inloggen in Mijn IJsselland.

  • Ik heb geen DigiD met SMS, wat nu?

     

    Ga naar www.digid.nl en volg de aanvraag instructie.

     

  • Waarom moet ik met DigiD inloggen?

    Omdat er privacygevoelige informatie in uw patiëntendossier staat, gaat het IJsselland Ziekenhuis zeer zorgvuldig om met uw gegevens. Mijn IJsselland voldoet aan de hoogste veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Daarom moet u inloggen met uw DigiD plus een verificatiecode. Dit is de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw gegevens.

     

  • Het lukt niet om in te loggen

    Controleer eerst:
    1. Is uw DigiD correct en geldig?
    2. Staat u correct geregistreerd in ons ziekenhuissysteem?
    U kunt dit navragen bij de receptiebalie in de centrale hal.
    Is dit allemaal in orde en kunt u nog steeds niet inloggen? Stuur dan een e-mail naar mijn@ysl.nl.

     

  • Waarom word ik uit het systeem gegooid?

    Een veiligheidsmaatregel is dat DigiD u automatisch afmeldt als u gedurende 15 minuten niets doet op Mijn IJsselland.

  • Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    In 'Mijn gegevens' kunt u uw adres, telefoonnummer, e-mailadres, huisarts, tandarts en apotheek bekijken, wijzigen of aanvullen. Zo zorgt u ervoor dat onze gegevens correct en volledig zijn. Als u een gewijzigd telefoonnummer of e-mailadres heeft ingevoerd, ontvangt u een code per e-mail of op uw mobiele telefoon. Tik de code in op het controleveld in Mijn IJsselland.

  • Zelf online een afspraak maken na verwijzing door mijn huisarts, hoe werkt dat?

    U bent door uw huisarts verwezen naar het IJsselland Ziekenhuis. U kunt in Mijn IJsselland inloggen met het verwijsnummer uit uw verwijsbrief en de afspraak zelf inplannen.
     

    Bent u nog niet ingelogd in Mijn IJsselland?
    - Ga naar www.ysl.nl en klik rechts boven op Mijn IJsselland.
    - Klik op de knop met de sleutel en vul het Zorgdomein verwijsnummer in
    - Klik op ' Afspraak maken'
    - Kies één van de afspraakmogelijkheden en volg de instructie
     

    Benu u al ingelogd in Mijn IJsselland?
    - Klik op ' Afspraken' bovenaan.
    - Daarna klikt u links op 'Afspraak inplannen (Zorgdomein verwijzing)'. Dan ziet u de verwijzingen waarvoor u een afspraak kunt inplannen.
      

  • Krijg ik een melding als ik online een afspraak maak?

    Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. Ga in Mijn IJsselland naar 'Mijn gegevens' > 'Mijn instellingen' en vink daar aan dat u een e-mail wilt ontvangen als u online een afspraak heeft gemaakt.
    LET OP: zorg ervoor dat uw emailadres (correct) is ingevuld. Dit kunt u controleren en zo nodig aanpassen onder het kopje 'Mijn gegevens'.

  • Kan ik mijn medische gegevens inzien?

    U kunt in het onderdeel 'Dossier' uw patiëntbrieven, uitslagen en allergieën bekijken.

     

     

  • Wanneer zijn mijn uitslagen zichtbaar in Mijn IJsselland?

    Uw uitslagen zijn zichtbaar 7 werkdagen nadat ze door uw zorgverlener zijn goedgekeurd.

  • Ik kreeg een mail dat ik de brief kan inzien die aan mijn huisarts (of andere zorgverlener) is gestuurd. Hoe vind ik die brief?

    U kunt deze brief vinden/openen en lezen in het onderdeel Dossier, Brieven.

    Bekijk het plaatje

     

     

  • Ik moet opgenomen of geopereerd worden, waarom zie ik geen datum bij ' Mijn afspraken'?

    Pas als de datum definitief bekend is zal het worden vastgelegd in uw dossier. U bent dan ook al telefonisch of per brief geïnformeerd over de datum. De afspraak die u heeft in het IJsselland Ziekenhuis is de dag vóór de geplande datum vanaf 16.00 uur zichtbaar in Mijn IJsselland.
     

  • Ik moet een digitale vragenlijst voor preoperatieve screening invullen. Hoe doe ik dat?

    Als u inlogt op Mijn IJsselland, ziet u op de welkompagina rechts bovenaan in rood de mededeling dat er een vragenlijst voor u klaar staat. Als u daarop klikt, kunt u hem invullen. LET OP: tussentijds opslaan van de vragenlijst is niet mogelijk. Vul de vragenlijst in één keer in en vergeet niet op 'opslaan' te klikken.

    U kunt de vragenlijst ook invullen als u in het ziekenhuis bent. Dat gaat via een tijdelijke code. Ga hiervoor naar de polikliniek Anesthesiologie. U vindt daar speciale computers waarmee u de vragenlijst kunt invullen.

  • Wat is een E-Consult?

    Met een E-Consult kunt u in een beveiligde omgeving vragen stellen aan uw zorgverlener. Dat kan echter alleen als de zorgverlener deze mogelijkheid aanbiedt. Nog niet alle zorgverleners maken gebruik van E-Consult.

  • Kan ik zelf een E-Consult starten met mijn zorgverlener?

    Dit is niet mogelijk. De zorgverlener kan in uw dossier de functie E-Consult aanzetten. Vanaf dat moment kunt u gebruik maken van E-Consult. Als dit het geval is, ziet u dat op uw welkompagina staan.

  • Wie kan het E-Consult lezen?

    De polikliniekassistente van het gekozen specialisme leest uw e-mail en zal, afhankelijk van uw vraag, deze zelf beantwoorden of doorsturen naar de arts of verpleegkundige. De berichten worden opgeslagen in uw dossier.

  • Krijg ik een melding als mijn zorgverlener een E-Consult stuurt?

    Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. Ga hiervoor in Mijn IJsselland naar 'Mijn gegevens' > 'Mijn instellingen' en vink daar aan dat u een e-mail wilt ontvangen als u online een afspraak heeft gemaakt. LET OP: zorg ervoor dat uw emailadres (correct) is ingevuld. Dit kunt u controleren en aanpassen onder het kopje 'Mijn gegevens'.

     

  • Kan ik folders zien in Mijn IJsselland?

    Net als u gewend bent, sturen wij u de folders, die voor u van toepassing zijn, via e-mail toe. Wilt u alle beschikbare folders van het IJsselland Ziekenhuis zien? Ga naar www.yslfolder.nl. U hoeft hiervoor niet in te loggen in Mijn IJsselland.

     

  • Ik heb een vraag over het gebruik van Mijn IJsselland, wat kan ik doen?

     

    Stel uw vraag middels het vragenformulier of bel afdeling Patiëntenvoorlichting: 010 - 258 5137 (maandag t/m donderdag 9.30 - 16.30 uur en vrijdag 9.30 - 13.00 uur).

     

     

  • Wat te doen als mijn patiëntbrieven niet geopend kunnen worden in Mijn IJsselland?

    Check:
    1. Is er een PFD reader geïnstalleerd op uw PC?
    Brieven even openen als .pdf, dus u moet op uw PC een reader geïnstalleerd hebben, bijv https://get.adobe.com/nl/reader/
    2. Probeer op een ander device in te loggen (smartphone of tablet ipv PC)
    3. Gebruik een andere browser -->''met Firefox lukt het niet.