Mijn IJsselland is de digitale toegang tot uw persoonlijke gegevens, medisch dossier, afspraken en vragenlijsten. U kunt Mijn IJsselland bekijken via de computer, laptop, tablet of via uw mobiele telefoon.
Een veiligheidsmaatregel is dat DigiD u automatisch afmeldt als u gedurende 15 minuten niets doet op Mijn IJsselland.
Om toegang te krijgen, gaat u naar onze website www.ysl.nl en klikt u rechts boven op Mijn IJsselland. U heeft een geldige DigiD nodig met sms-functie of de DigiD-app.
Duidelijke uitleg over DigiD vindt u op de website www.steffie.nl.
Omdat er privacygevoelige informatie in uw patiëntendossier staat, gaat het IJsselland Ziekenhuis zeer zorgvuldig om met uw gegevens. Mijn IJsselland voldoet aan de hoogste veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Daarom moet u inloggen met uw DigiD plus een verificatiecode via een sms of via de app. Dit is de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw medische gegevens.
Controleer eerst:
1. Is uw DigiD correct en geldig?
2. Heeft u een DigiD met sms-controle of de DigiD app?
3. Staat u correct geregistreerd in ons ziekenhuissysteem?
U kunt dit navragen bij de receptiebalie in de centrale hal.
4. Is het besturingssysteem van uw computer/laptop/tablet up-to-date? En is uw browser up-to-date?
Is dit allemaal in orde en kunt u nog steeds niet inloggen? Stuur dan een e-mail naar mijn@ysl.nl of bel Patiëntenvoorlichting.
Meld dit bij onze receptiebalie in de hal of bij de polikliniek bij uw volgende bezoek in ons ziekenhuis. Zij controleren dan uw inschrijfgegevens. Daarna kunt u inloggen in Mijn IJsselland.
U bent door uw huisarts verwezen naar het IJsselland Ziekenhuis. U kunt in Mijn IJsselland inloggen met het verwijsnummer uit uw verwijsbrief en de afspraak zelf inplannen.
Bent u nog niet ingelogd in Mijn IJsselland?
- Ga naar www.ysl.nl en klik rechts boven op Mijn IJsselland.
- Klik op de knop met de sleutel en vul het Zorgdomein verwijsnummer in
- Klik op ' Afspraak maken'
- Kies één van de afspraakmogelijkheden en volg de instructie
Bent u al ingelogd in Mijn IJsselland?
- Klik op ' Afspraken' bovenaan.
- Daarna klikt u links op 'Afspraak inplannen (Zorgdomein verwijzing)'. Dan ziet u de verwijzingen waarvoor u een afspraak kunt inplannen.
Pas als de datum, het tijdstip én de afdeling definitief bekend zijn, ziet u uw opname in Mijn IJsselland. Meestal is dat vanaf 16.00 uur de dag vóór de geplande opname. U bent dan ook al telefonisch of per brief geïnformeerd.
Dat kan via 'Afspraken': klik op de knop "Overzicht afdrukken" en daarna op het printertje. Dit kunt u doen voor uw poliklinische afspraken én voor uw opnames.
Als u inlogt op Mijn IJsselland, ziet u rechts bovenaan de mededeling dat er een vragenlijst voor u klaar staat. Als u daarop klikt, kunt u hem invullen. LET OP: tussentijds opslaan van de vragenlijst is niet mogelijk. Vul de vragenlijst in één keer in en vergeet niet op 'opslaan' te klikken.
Moet u de vragenlijst voor de preoperatieve screening invullen in verband met een operatie?
Deze vragenlijst kunt u ook invullen als u in het ziekenhuis bent. Dat gaat via een tijdelijke code. Ga hiervoor naar de polikliniek Anesthesiologie. U vindt daar speciale computers waarmee u de vragenlijst kunt invullen.
Jazeker! U kunt in het onderdeel 'Dossier' uw brieven aan uw huisarts of andere zorgverlener, uitslagen van onderzoeken, diagnoses, allergieën etc. bekijken.
Ons advies is om in het onderdeel 'Dossier' alle menu-items aan de linkerkant open te klikken.
Onder andere gehooronderzoek, darmonderzoek, slaaponderzoek, oogonderzoek, longfunctieonderzoek en vaatonderzoek staan niet in Mijn IJsselland. Die systemen zijn nog niet gekoppeld aan het portaal.
Labuitslagen kunt u inzien, zodra bekend.
Voor uitslagen van Radiologie, Nucleaire geneeskunde, Microbiologie en Pathologie geldt een vertraging van 7 werkdagen.
U ziet alleen lab-uitslagen van de laboratoria van het IJsselland Ziekenhuis.
Als u bloed laat prikken bij een ánder laboratorium (bijv. Star) dan ziet u die uitslag niet in Mijn IJsselland, maar op het portaal van het betreffende laboratorium.
U kunt deze brief openen en lezen in het onderdeel Dossier → Brieven.
Check:
1. Is er een PDF reader geïnstalleerd op uw PC?
Brieven openen als pdf, dus u moet op uw PC een reader geïnstalleerd hebben, bijv https://get.adobe.com/nl/reader/
2. Probeer op een ander device in te loggen (smartphone of tablet ipv PC)
3. Probeer een andere browser
Met een E-Consult kunt u in een beveiligde omgeving vragen stellen aan uw zorgverlener. Dat kan echter alleen als de zorgverlener deze mogelijkheid aanbiedt. Nog niet alle zorgverleners maken gebruik van E-Consult.
Lees onze folder E-Consult, hoe werkt dat.
Dit is niet mogelijk. De zorgverlener kan in uw dossier de functie E-Consult aanzetten. Vanaf dat moment kunt u gebruik maken van E-Consult. Klik in Mijn IJsselland bij E-Consult op "Start nieuw E-consult" en daarna op "Kies een ontvanger". U ziet dan het specialisme dat voor u open staat.
De polikliniekassistente van het gekozen specialisme leest uw e-mail en zal, afhankelijk van uw vraag, deze zelf beantwoorden of doorsturen naar de arts of verpleegkundige. De berichten worden opgeslagen in uw dossier.
Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. Dit kunt u doen door in E-Consult bij "Notificatie E-Consult" aan te vinken dat u een e-mail wilt ontvangen wanneer u een reactie wilt krijgen op uw E-Consult.
LET OP: zorg ervoor dat uw e-mailadres (correct) in ons systeem staat. Dit kunt u controleren en aanpassen onder het kopje 'Mijn gegevens'.