Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen over Mijn IJsselland. 

Algemeen

  • Wat is Mijn IJsselland?

    Mijn IJsselland is de digitale toegang tot uw persoonlijke gegevens, medisch dossier, afspraken en vragenlijsten. U kunt Mijn IJsselland bekijken via de computer, laptop, tablet of via uw mobiele telefoon. U heeft hiervoor een DigiD en/of verwijsnummer (ZD nummer) nodig.   

Afspraken

  • Zelf online een afspraak maken na verwijzing door mijn huisarts, hoe werkt dat?

    U kunt in Mijn IJsselland inloggen met het verwijsnummer (ZD nummer) uit uw verwijsbrief en de afspraak zelf inplannen.

    of u bent al ingelogd in Mijn IJsselland:
    - Klik boven in uw scherm op: Agenda > Afspraak maken > Verwijzingen.
    (via het menu in de bovenbalk laptop/pc, of het ingeklapte menu op smartphone/tablet)

  • Hoe kan ik online inchecken voor mijn afspraak?

     

    U kunt inchecken vanaf 24 uur vóór uw afspraak. Dan wordt de knop “Inchecken” op de homepage pas zichtbaar. U klikt daarop, doorloopt alle stappen en klikt tot slot op “Bevestigen”. Binnen 15 minuten ontvangt u een mail met een QR-code. Deze code scant u direct bij de zuil bij de wachtruimte van de polikliniek/afdeling waar u de afspraak heeft. De aanmeldzuil in de hal kunt u overslaan.

     

  • Kan ik mijn afspraken/opnames/operaties printen?

    Klik op het v-tje naast uw naam en geboortedatum, en daarna op 'Afdrukken'.

  • Ik moet opgenomen of geopereerd worden, waarom zie ik geen datum bij 'Opnames' of bij 'Operaties'?

    Pas als de datum, het tijdstip én de afdeling definitief bekend zijn, ziet u uw opname of operatie in Mijn IJsselland.
    Meestal is dat vanaf 16.00 uur de dag vóór de geplande opname. U bent dan ook al telefonisch of per brief geïnformeerd.

Dossier

  • Kan ik mijn gehele medische dossier in Mijn IJsselland vinden?

    Ons advies is om in het onderdeel 'Dossier' alle menu-items open te klikken.

    Niet alle informatie staat in uw portaal. U vindt hier bijvoorbeeld niet:  
    - gehooronderzoek, darmonderzoek, slaaponderzoek, oogonderzoek, longfunctieonderzoek en vaatonderzoek.
      Deze systemen zijn nog niet gekoppeld aan het portaal. 
    -  radiologiebeelden. Deze kunt u opvragen bij de afdeling Radiologie.

  • Waar kan ik toestemming geven voor het beschikbaar stellen van mijn dossier en radiologiebeelden aan een ander ziekenhuis?

    Dat kan via:  Mijn gegevens > Privacy > Toestemmingen.

    Klik achter 'XDS gegevensuitwisseling' én 'Zorgplatform' op JA.

     

  • Wanneer zijn mijn uitslagen zichtbaar in Mijn IJsselland?

    Uitslagen kunt u inzien zodra ze zijn vastgesteld.
    Bij uitslagen van weefselkweek kan dit een week duren.

     

  • Ik heb bloed laten prikken, maar ik zie de uitslag niet in Mijn IJsselland.

    U ziet alleen lab-uitslagen van de laboratoria van het IJsselland Ziekenhuis.

    Als u bloed heeft laten prikken bij een ánder laboratorium (bijv. Star) dan ziet u die uitslag niet in Mijn IJsselland, maar op het portaal van het betreffende laboratorium.

  • Waar vind ik de brief die aan mijn huisarts (of andere zorgverlener) is gestuurd?

    U vindt deze in:  Dossier > Overig > Brieven. 

  • Wat kan ik doen als mijn brieven in Mijn IJsselland niet openen?

    1. Controleer of een PDF reader op uw PC is geïnstalleerd.
    U heeft deze nodig omdat brieven als een pdf bestand openen. U kunt PDF reader bijvoorbeeld downloaden op  https://get.adobe.com/nl/reader/
    2. Probeer op een ander apparaat in te loggen (smartphone of tablet in plaats van PC).
    3. Probeer een andere browser.

     

  • Wie kan mijn dossier inzien, naast mijn zorgverlener?

    Bij elk bezoek aan het ziekenhuis zowel klinisch als poliklinisch wordt het LSP* geraadpleegd door de ziekenhuisapotheker. De gegevens worden opgehaald als u toestemming hebt gegeven voor inzage in het LSP.  
    De uitwisseling van uw medicatiegegevens tussen uw apotheek, uw huisarts en het ziekenhuis zorgt ervoor dat alle instanties over dezelfde informatie beschikken met betrekking tot uw medicatie. Dit voorkomt fouten.

    *LSP = Het Landelijk Schakelpunt waar zorgaanbieders op kunnen aansluiten. Zij kunnen dan medische gegevens over hun patiënten raadplegen.

E-consult

  • Wat is een E-Consult?

    Met een E-Consult kunt u in een beveiligde omgeving vragen stellen aan uw zorgverlener. Dat kan echter alleen als de zorgverlener deze mogelijkheid aanbiedt. Nog niet alle zorgverleners maken gebruik van E-Consult.
    Lees onze folder E-Consult, hoe werkt dat.

Folders

  • Waarom zie ik geen folders staan als ik op 'Folders' klik?

    • Alleen folders van Radiologie, Nucleaire Geneeskunde en enkele folders van het Afnamelaboratorium zijn beschikbaar via Mijn IJsselland. Deze staan klaar als dat voor u van toepassing is.
    • Voor alle andere folders geldt: wij sturen u de folders, die voor u van toepassing zijn, via e-mail toe.