Om u snel en eenvoudig van dienst te zijn, kunt u vanaf 25 oktober 2023 ook in het IJsselland Ziekenhuis contact opnemen met uw arts of zorgverlener via de app BeterDichtbij. Op deze pagina leest u meer over de app en hoe u deze kunt gebruiken.
Met de BeterDichtbij app kunt u:
Als het gaat om uw gezondheid, dan is het natuurlijk heel belangrijk dat u uw vragen in een beveiligde omgeving kunt stellen. En dat u er zeker van bent dat wat u deelt, niet in verkeerde handen valt. Daar kunt u op rekenen bij BeterDichtbij.
Je privacy en veiligheid – BeterDichtbij
Heeft u een mail met een uitnodiging ontvangen? Dan kunt u de app downloaden op uw mobiele telefoon en uw registratie doorlopen. Om BeterDichtbij te downloaden en te installeren, volgt u de stappen in de video hieronder. De stappen staan ook in de BeterDichtbij folder.
Bekijk deze video over het activeren van BeterDichtbij.
Veilig activeren voor BeterDichtbij
Mijn IJsselland is uw online dossier én afsprakenkaart. Via dit digitale patiëntenportaal kunt u ook online vragenlijsten invullen en uw eigen gegevens wijzigen.
BeterDichtbij is een app die u installeert op uw telefoon zodat u eenvoudig contact krijgt met uw arts of zorgverlener. U een korte vraag kunt stellen aan de arts, beeldbellen met uw eigen arts of zorgverlener (beeldbelafspraak i.p.v. bezoekafspraak); betrouwbare informatie over gezondheid en ziekte vinden, uw uitslag nog eens nalezen of eigen data insturen.
Onze medewerkers van de afdeling Patiëntenvoorlichting helpen u graag verder. U vindt hen in de hal van ons ziekenhuis. Zij zijn aanwezig van maandag tot en met donderdag tussen 9.30 uur en 16.00 uur. U kunt hen ook bellen: 010 2585137 of mailen patientenvoorlichting@ysl.nl
Kunt u niet meer inloggen in de app of heeft u andere technische problemen? Neemt u dan contact op met de servicedesk van BeterDichtbij. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 uur en 17.30 uur op telefoonnummer 085-273 53 98 of per mail service@beterdichtbij.nl
Neem ook even een kijkje bij de veelgestelde vragen. Misschien staat het antwoord op uw vraag daar al bij.
Service & contact – BeterDichtbij
Voorbereiding beeldbelafspraak (doet u dit enkele dagen vooraf)
Uw arts of andere zorgverlener plant met u een beeldbelafspraak in. De volgende 5 punten zijn belangrijk voor ter voorbereiding:
Let op: u kunt niet beeldbellen met uw zorgverlener via de computer, maar alleen met een mobiele telefoon of tablet waar de BeterDichtbij app goed op is geactiveerd.
Steeds meer zorg gaat via telemonitoring. Telemonitoring heet soms ook thuismonitoring, telebegeleiding of zorg-op-afstand. U maakt hierbij gebruik van een app waarin u bijhoudt wat uw klachten zijn, of waarin u zelf communiceert met uw arts of zorgverlener. Deze informatie gaat vaak direct naar uw zorgverlener. Omdat u gebruik maakt van zorg-op-afstand, hoeft u minder vaak naar het ziekenhuis.
Met deze informatie kan uw arts of zorgverlener uw behandeling goed in de gaten houden en zo nodig aanpassen. Ook kan de arts of zorgverlener op maat gemaakte tips geven die uw herstel zullen versnellen.
Vanaf 1 januari 2023 kunnen ziekenhuizen de kosten voor zorg – op – afstand zelf declareren bij zorgverzekeraars. U hoeft hiervoor niks te doen. Deze zorg wordt volledig vergoed vanuit de basisverzekering, maar valt wel onder uw eigen risico.
De app van BeterDichtbij is wel gratis.