Live met BeterDichtbij én mijlpaal balie Spoedplein

 

Vandaag hebben we in het IJsselland Ziekenhuis weer mooie stappen gezet!

Live met BeterDichtbij
In het IJsselland Ziekenhuis zetten we een grote stap in de digitalisering van contact tussen zorgverleners en onze patiënten. Vanaf nu kunnen alle polipatiënten van het ziekenhuis gebruik maken van BeterDichtbij voor eenvoudig contact met de eigen zorgverleners.

Even een vraag stellen, makkelijk informatie, een video of folder ontvangen en thuis rustig nalezen. Dit kan nu allemaal nog makkelijker via de app BeterDichtbij. Is het goed om elkaar te zien, maar hoeft dit niet in het ziekenhuis, dan kunnen zorgverleners ook veilig beeldbellen met patiënten via BeterDichtbij.

BeterDichtbij is een initiatief van en voor de zorgsector zelf, en opgericht door de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) en Vereniging van Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ).

Meer informatie over BeterDichtbij vind je op https://www.ysl.nl/beterdichtbij/

Spoedplein
Daarnaast wordt er in het IJsselland Ziekenhuis hard gebouwd aan het Spoedplein, een mooie samenwerking tussen de Huisartsenposten Rijnmond en onze Spoedeisende Hulp. De bouw verloopt voorspoedig en vandaag vierden we een mijlpaal: de gezamenlijke balie is in gebruik genomen. Binnen het spoedplein gaan de teams van de SEH en de Huisartsenpost intensiever samenwerken om onze patiënten sneller en beter te kunnen helpen. Dit betekent voor onze patiënten dat de wachttijden minimaal zijn en de kwaliteit van zorg zo hoog mogelijk is.

Twee mooie voorbeelden waarin we als IJsselland Ziekenhuis werken aan de zorg van de toekomst, waarbij de zorg voor onze patiënt uiteraard centraal staat.