Nota wegblijftarief (no show)

U krijgt een nota met een wegblijftarief. Waarom?

Helaas komt het regelmatig voor dat een patiënt zonder bericht aan het IJsselland Ziekenhuis wegblijft op een afspraak. Hierdoor kunnen wij deze tijd niet inzetten voor een andere patiënt.

Wanneer een patiënt niet op tijd de afspraak annuleert, wordt per polikliniekafspraak een wegblijftarief in rekening gebracht. Deze rekening moet u zelf betalen. De verzekering vergoed deze no show rekening niet.

U kunt uw afspraak altijd kosteloos tot 24 uur van tevoren afzeggen.

Het IJsselland Ziekenhuis werkt voortdurend aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg.
Wanneer patiënten die niet op een afspraak kunnen komen dit tijdig laten weten, blijven de wachtlijsten zo kort mogelijk.

Bezwaar maken
Hebt u een factuur ontvangen voor het wegblijven bij uw afspraak en bent u het daar niet mee eens? Dan kunt u bezwaar maken. Op de factuur vindt u ons e-mailadres waar u uw bezwaarschrift naar toe kunt sturen. Wij informeren u zo snel mogelijk of uw bezwaar geaccepteerd wordt.

Wij verwijzen naar onze Algemene Betalingsvoorwaarden (ABV) waarin dit is vastgelegd.